donderdag, oktober 29, 2009

Vanmorgen op Zoe's school

Vanmorgen mocht ik een kort praatje houden op een ochtendwijding bij Zoe's school. Dit jaar werk ik daar maandelijks aan mee.

We keken een video van Gianna Jessen, een jonge vrouw die eigenlijk geaborteerd zou worden. Die abortus mislukte, en ze overleefde.
Nu reist ze de wereld rond om wat stof te doen opwaaien en haar boodschap van het dak te schreeuwen:

Het leven is een gave. Ik dank mijn leven aan Jezus.
Bepaalde dingen kunnen we alleen maar leren van wat men vaak de "zwakken" noemt.
"Je kan maar beter aardig tegen mij doen, want mijn Vader heerst over de hele wereld".


Ik haalde een paar van haar quotes aan en daagde de leerlingen uit. Het was goed.

Daarna nam de muziekleraar het woord. Hij is verantwoordelijk voor deze ochtendwijdingen. Hij vertelde geemotioneerd dat het verhaal van die Gianna eigenlijk ook zijn verhaal is. Zijn oudere zus is een mislukte abortus, en hij was al helemaal niet gewenst.. Maar hij is er. En geniet van de gave van het leven..

Ik ben soms erg onder de indruk van onderwijzers. En hun hart voor hun leerlingen. Dit was zo'n situatie. Iemand die met zijn hele hart open voor een gymzaaltje met tieners zich niet schaamt.

Vol waarde. Waardevol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten