dinsdag, april 14, 2015

Update

In augustus 2013 zijn we terugverhuisd naar Nederland.

We zijn nog steeds actief in Polen; door mijn werk, door Fruhstuck en bovenal; omdat Zoe nog steeds in Polen woont. Ze huurt haar eigen woning en heeft een baan.
De directe leiding van de gemeente The Rock hebben we overgedragen aan een fantastische groep Poolse vrienden. Ik kom vanwege mijn werk nog steeds gemiddeld één keer in de zes weken in Wroclaw. Dan ontmoet ik Zoë, vrienden van The Rock, oefen ik met Fruhstuck en ga ik naar kantoor van frameLOGIC.

Wij functioneren praktisch gezien inmiddels prima in Nederland. We huren een leuke woning in Gorinchem; Ellen heeft werk en is bezig met een leuke cursus. Noa en Lenna doen het heel goed in de nieuwe situatie. Heftig natuurlijk, en het is zeker niet eenvoudig. Na meer dan 16 jaar buitenland weer terugkeren; en een vreemdeling in je eigen land zijn.

Voorlopig is dit een optimale situatie. We zijn nog steeds betrokken, en tegelijkertijd hebben we ook even de ruimte voor onszelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten