woensdag, maart 25, 2009

Field Ministry Academy 2

Gisteren een intensieve dag hier. We begonnen met de lunch, waar ik wat oude bekenden beter leerde kennen, en wat nieuwe mensen ontmoette. We zullen deze dagen veel met elkaar praten, want het idee van deze "Akademie" is vooral dat we van elkaar zullen leren. Het beeld van een bibliotheek werd gisteren gebruikt. Wij zijn allemaal de boeken en we gaan deze dagen eens door elkaars bladzijden bladeren.
Daniel Brown begon onze tijd gisteren door ons voor elkaar te laten bidden.. En als we dan in gebed voor de ander een bemoediging hadden, of een ingeving, een profetie, dan konden we dat al gelijk met elkaar delen. Achteraf, bleek dat al gelijk intentioneel het eerste puzzelstukje te zijn van waar we hier mee bezig gaan.
Gisteren was de opzet vooral dat we een duidelijker beeld krijgen van het doel dat God heeft met de gemeente die we leiden. De eerste stap om dat te verduidelijken is dat we onszelf, en de manier waarop God ons heeft gemaakt, beter gaan begrijpen. Want het is niet voor niets dat God ons nu en hier heeft geplaatst.
1Co 15:10 But by the grace of God I am what I am, and his grace toward me was not in vain
Dus het woord, de bemoediging, de profetie die we gelijk in het begin al kregen was het eerste fragment. Ik kreeg van Eddy, een jonge voorganger uit Duitsland, het beeld van een vaas waar wat stukjes uit zijn, met de belofte erbij dat God die vaas wil repareren, zodat hij weer vol kan zijn. Klinkt goed. :-) Ik heb me wel eens leeg gevoeld de laatste tijd.
Later praatten we weer met iemand anders, over het verhaal van ons leven tot nu toe. Daarmee waren we op zoek naar patronen, naar een bepaalde richting waarin God ons tot nu toe heeft geleid. Bepaalde taken waar Hij ons vaak voor inschakelt. Hoe duidelijker ik dat zie, hoe meer ik mezelf en mijn taak ga begrijpen.
De laatste sessie gisteren avond was een vragenlijst die we samen met anderen bespraken. Interessante vragen zoals: "Waar geniet je het meeste van in je bediening. Wat put jou het meest uit? Nadat je met iemand hebt gesproken, wat hoop je dan bereikt te hebben?. Wat hoop je dat mensen over je bediening zullen zeggen, als je die ooit afsluit?" Het ging niet om globale, algemene antwoorden, maar heel specifiek.
Mijn vragenlijst en mijn gesprek daarover met Daniel gaven me een nieuwe blik op mezelf. Dus ik heb het idee dat we al goed op weg zijn om van deze tijd een vruchtbare tijd te maken. Goed, ik moet stoppen. Tijd voor het ontbijt.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig vers uit Korintiƫrs!
Onze God is een machtige Hersteller.. Hoewel ik daar vandaag niet heel veel mee kon, maar goed.

Anoniem zei

Lieve Martijn, ik ben heel blij dat je daar die tijd hebt en ik hoop dat je alles wat je hoort en leert daar straks, hier thuis weer wat verder mee kan!

Een reactie posten